Κυριακή Α' Λουκά και μνήμη Ιωάννου Καποδίστρια στον Καθεδρικό

.

Κυριακή10Οκτώβριος2021

Κυριακή Α' Λουκά και μνήμη Ιωάννου Καποδίστρια στον Καθεδρικό

     Σήμερα, 27 Σεπτεμβρίου (εκ. ημ.), Κυριακή Α' Λουκά, συμπληρώθηκαν ακριβώς 190 χρόνια από το τραγικό γεγονός της δολοφονίας του πρώτου Κυβερνήτου της πατρίδας μας, κυρ Ιωάννου Καποδίστρια, το οποίο συνέβη στις 27 Σεπτεμβρίου 1831, ημέρα Κυριακή Α' Λουκά, έξω από τον Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος στο Ναύπλιο.

Τρισάγιο για τον Κυβερνήτη της Ελλάδος Ιωάννη Καποδίστρια

.

Κυριακή10Οκτώβριος2021

Τρισάγιο για τον Κυβερνήτη της Ελλάδος Ιωάννη Καποδίστρια

kapodistriashead

Ἀρ. πρωτ.: 706
Ἐν Ἀχαρναῖς: 24/9-7/10/2021

Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοὶ καὶ πατέρες,

   Χαίρετε!

   Τὴν ἐρχομένη Κυριακὴ 27 Σεπτεμβρίου κλείνουν 190 χρόνια ἀπὸ τὸν θάνατο τοῦ πρώτου Κυβερνήτου τῆς Ἑλλάδας καὶ Ἁγίου τῆς Πολιτικῆς Ἰωάννου Καποδίστρια, τοῦ ἀνδρὸς ποὺ κατέστησε ἐπιτυχημένο τὸν δίκαιο ὑπὲρ τῆς ἐλευθερίας τοῦ Γένους ἐπαναστατικὸ ἀγώνα.

   Μὲ βαθειὰ αἰσθήματα εὐγνωμοσύνης καὶ καθήκοντος, ἰδιαίτερα τὴν φετινὴ χρονιὰ, ἡ ὁποία εἶναι ἀφιερωμένη στὴν Ἑλληνικὴ Ἐπανάσταση τοῦ 1821, ἡ  Ἱερὰ Μητρόπολη μας θὰ τιμήσει κατὰ τὸ μέτρο τοῦ δυνατοῦ τὸν Μεγάλο Ἕλληνα. 

   Καλεῖσθε ὅλοι οἱ Ἱερεῖς μέ τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας τῆς Κυριακῆς 27 Σεπτεμβρίου (ἐκ.ἡμ)  νὰ τελέσετε Τρισάγιο ὑπὲρ ἀναπαύσεως τῆς μακαρίας ψυχῆς του, καθῶς ἐπίσης νὰ ἀναγνώσετε στὸ ἐκκλησίασμα τὴν συγγραφείσα ὑπὸ τοῦ Ἐπισκόπου σας σχετικὴ ὁμιλία.

Μὲ εὐχὲς, 

ὁ Ἐπίσκοπος σας,

 ὁ Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας Χρυσόστομος

 

 

Η εορτή της Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης στην Σταμάτα

.

Πέμπτη07Οκτώβριος2021

Η εορτή της Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης στην Σταμάτα

   Επί τη μνήμη της εμφανίσεως της εικόνος της Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης στα Κύθηρα, πανηγύρισε το ομώνυμο Ιερό Ησυχαστήριο στήν Σταμάτα Αττικής.

Αγιασμός για την έναρξη των μαθημάτων της σχολής βυζαντινής μουσικής της Μητροπόλεως μας

.

Κυριακή03Οκτώβριος2021

Αγιασμός για την έναρξη των μαθημάτων της σχολής βυζαντινής μουσικής της Μητροπόλεως μας

  Το απόγευμα της Κυριακής μετά την ύψωση του Σταυρού στην παρακείμενη αίθουσα του Ιερού Ναού Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Ασπροπύργου ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Χρυσόστομος τέλεσε τον Αγιασμό για την έναρξη των μαθημάτων της σχολής βυζαντινής μουσικής της Μητροπόλεως μας, με την συμμετοχή του π. Ματθαίου Μαβίδη και την παρουσία κληρικών, του μουσικοδιδασκάλου και χοράρχου, κ. Ιωάννου Κιαχόπουλου και πολλών σπουδαστών.

   Στην προσφώνηση του προς τους μαθητές της βασικότερης εκ των ιερών τεχνών της Εκκλησίας μας, της εκκλησιαστικής μουσικής, ο Σεβασμιώτατος εξήγησε την σημασία της παρουσίας των Ιεροψαλτών για την τέλεση της Θείας Λειτουργίας και απηύθηνε προς αυτούς νουθεσίες για την πρόοδο τους στην πορεία της μουσικής. Συγκεκριμένα, είπε ότι η Θεία Λειτουργία αποτελεί πηγή ευλογίας για έναν ευρύτερο χώρο πέραν του Ναού. Απαραίτητη προϋπόθεση για την τέλεση της Λειτουργίας αποτελεί η ύπαρξη κάποιου Χριστιανού για να αναλάβει την ανάγνωση και την απόδοση των ύμνων που δεσπόζουν στην ακολουθία. Διαφορετικά, δεν μπορεί να τελεσθεί η Θεία Λειτουργία, με αποτέλεσμα να μην διαχέεται η ευλογία. Η ευλογία στερείται ακόμη περισσότερο όταν υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν εκ Θεού το χάρισμα της υμνωδίας και εντούτοις λόγω ντροπής ή αδιαφορίας, αρνούνται να αξιοποιήσουν το τάλαντο τους προς διακονίαν της Εκκλησίας. Η σχολή της βυζαντινής μουσικής αυτό τον στόχο έχει∙ να βοηθήσει τους ευλαβείς Χριστιανούς να γνωρίσουν το τάλαντο τους και στη συνέχεια να το ξεδιπλώσουν προς δόξαν Θεού, αποκτώντας στενότερη σχέση με την εκκλησιαστική ζωή. Αυτή η αφιλοκερδής προσφορά είναι μία μεγάλη ευκαιρία που οι έχοντες το τάλαντο έχουν καθήκον να αρπάξουν. Όταν δε κάποιος αποφασίζει να ασχοληθεί συστηματικά με την μελέτη της βυζαντινής μουσικής, οφείλει να επιδείξει την ανάλογη συνέπεια, προκειμένου να εμπεδώνει τα μαθήματα και να προοδεύει συνεχώς. Η πρόοδος αυτή πρέπει να είναι, ωστόσο, συνυφασμένη με την ταπείνωση, διότι διαφορετικά αποτυγχάνει του σκοπού της που είναι η υμνολογία του Τριαδικού Θεού. Οι ψάλτες οφείλουν να θυμούνται διαρκώς ότι η καλή τους απόδοση οφείλεται κατά βάσιν στην δωρεά του Θεού, καθώς επίσης ότι τα μέλη που αποδίδουν είναι γραμμένα από χέρια αγιασμένα που δεν είχαν σκοπό τον εντυπωσιασμό, αλλά την ώθηση των ακροατών πιστών σε προσευχή.