Η Εξόδιος Ακολουθία της Μοναχής Χρυσοστόμης στην Ι.Μ. Παναχράντου Μεγάρων

.

Δευτέρα27Ιούλιος2020

Η Εξόδιος Ακολουθία της Μοναχής Χρυσοστόμης στην Ι.Μ. Παναχράντου Μεγάρων

 IMG 0555

 

   Με αισθήματα χαρμολύπης η Ιερά Μονή Παναχράντου Μεγάρων απέδωσε τον τελευταίο ασπασμό σε μία εκ των πρώτων αδελφών της Μονής, την Μοναχή Χρυσοστόμη, κατά κόσμον Βενετσάνα Καπετάνη (1930-2020). Χαρά, αφενός, διότι ένας θυσιασμένος άνθρωπος του Θεού παρέθεσε την ψυχή του εις τας χείρας του Νυμφίου που παιδιόθεν αγάπησε. Λύπη, αφετέρου, διότι κατά τα ανθρώπινα, η Ιερά Αδελφότητα στερήθηκε μια Οσιωτάτη Μητέρα και Αδελφή η οποία ανήκε στην ιερά αδελφότητα από το έτος 1948.
   Στην Εξόδιο Ακολουθία χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Χρυσόστομος, ο οποίος αναφέρθηκε στην ανάγκη αυτή, του χωρισμού της ψυχής από το σώμα. Όσο οι άνθρωποι είμαστε εν ζωή, πονούμε, λυπούμεθα και στενάζουμε, γεγονός που οφείλεται στο ότι είμαστε εξόριστοι από τη φυσική μας κατάσταση, τον Παράδεισο. Για τον λόγο αυτό όλοι μας έχουμε ανάγκη τον σωματικό θάνατο, ο οποίος θα σηματοδοτήσει την αρχή της νέας και αιώνιας ζωής, εάν κατά την επίγεια ζωή μας φροντίζουμε με συνέπεια να αρέσουμε στον Θεό. 
   Η Μακαριστή Χρυσοστόμη από την νεότητά της κατανόησε την υψηλή προοπτική της. Πίστεψε στην Ανάσταση, αγάπησε τον Σωτήρα Χριστό και αξιώθηκε της μεγαλύτερης τιμής· να ενδυθεί το Αγγελικό Σχήμα. Ορμώμενη από τις Ερυθρές, μετέβη στα Μέγαρα και ως μια εκ των πρώτων Αδελφών της Μονής Παναχράντου, υπεβλήθη σε πολλούς μόχθους μαζί με τις συμμονάστριές της, προκειμένου να εξασφαλίσει τα προς το ζην. Όπως φάνηκε ύστερα, οι μόχθοι εκείνοι πέτυχαν το έλεος του Θεού, με αποτέλεσμα η άλλοτε έρημος γη των Μεγάρων να μετατραπεί στο σημερινό περικαλλέστατο Μοναστήρι, όπου νυχθημερόν δοξάζεται η Κυρά-Παναγιά. Συν τοις άλλοις, το κύριο γνώρισμα που θα αντίκριζε εκείνος που την συναντούσε ήταν η πλούσια Διάκριση, δεδομένου ότι η κάθε της κίνηση ήταν μετρημένη, και στόχευε στην επίτευξη του θελήματος του Θεού.
Επικήδειο λόγο προς την Μακαριστή εκφώνησε και η Ηγουμένη της Μονής, Γερόντισσα Μαριάμ, η οποία εξιστόρησε την Μοναχική πορεία της Μακαριστής, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην υπακοή που υπήρξε το πνευματικό της κόσμημα. Υπήρξε πνευματικό ανάστημα του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου της Εκκλησίας μας, κυρού Χρυσοστόμου. Μέσα από τη πνευματική επικοινωνία με τον Γέροντά της, αποκόμισε πλούσια πνευματικά εφόδια, τα οποία με χαρά και ανιδιοτέλεια μεταλαμπάδευσε στις νεώτερες Μοναχές. Το θυσιαστικό της πνεύμα στήριξε σε μεγάλο βαθμό την πρόοδο της Μονής, και ιδιαιτέρως τις δύο Γερόντισσες στις οποίες συμπαραστάθηκε συνειδητά. Τώρα, η αδελφή Χρυσοστόμη αφήνει την Μονή και πορεύεται να συναντήσει τον Γέροντα και τις συμμονάστριές της. Άλλη μια ψυχή φεύγει για να μεσιτεύσει στον Κύριο ώστε όλη η αδελφότητα να συναντηθεί ξανά και πάλι στην μένουσα Μονή της Παναχράντου, εντός της των Ουρανών Βασιλείας.
   Με τον ενταφιασμό του σκήνους της, τόσο ο Σεβασμιώτατος όσο και η Γερόντισσα ευχήθηκαν η ψυχή της Μακαριστής να αναπαυθεί στην κατάσταση των δικαίων.

Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Δ’ Οικουμενικής Συνόδου στην Αγία Τριάδα Ροδοπόλεως

.

Κυριακή26Ιούλιος2020

Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Δ’ Οικουμενικής Συνόδου στην Αγία Τριάδα Ροδοπόλεως

   Στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Ροδοπόλεως λειτούργησε σήμερα, Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Δ' εν Χαλκηδόνι Οικουμενικής Συνόδου, ο Σεπτός μας Ποιμενάρχης, κ. Χρυσόστομος.

   Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο Ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας. Συγκεκριμένα, είπε πως ο Χριστός διαβεβαιώνει τους μαθητές Του -και κατ’ επέκταση όλους εμάς- ότι εκείνοι είναι το Φως του κόσμου, κι ως εκ τούτου πρέπει τα έργα τους να είναι λουσμένα από το Θείο Φως, ώστε οι άνθρωποι βλέποντας το καλό παράδειγμα να δοξάζουν τον Ουράνιο Πατέρα. Στην ίδια περικοπή τονίζει ο Κύριος ότι εκείνος που θα αλλάξει «ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία ἀπὸ τοῦ νόμου» δεν θα δει πρόσωπο Θεού. Είναι γεγονός ότι τις ημέρες αυτές, ο Χριστιανικός πληθυσμός είναι θορυβημένος από την ισλαμοποίηση της Αγίας Σοφίας. Ωστόσο, οι περισσότεροι αγνοούν την αιτία που η Θεία Χάρις επέτρεψε την κατάληξη αυτή του πανίερου Ναού, η οποία προκάλεσε και την πρώτη και την δεύτερη μετατροπή της Αγιά-Σοφιάς σε τζαμί. Σύμφωνα με την ιστορία, οι Ορθόδοξοι διάδοχοι των Αποστόλων της προ της αλώσεως εποχής, για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας, συνδέθηκαν με τους αιρετικούς της Δύσης και συλλειτούργησαν εντός της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας. Συλλειτούργησαν οι ποιμένες, με εκείνους οι οποίοι όχι μόνον είχαν προσθέσει «ἰῶτα ἓν», αλλά μετέβαλαν την Κυριακή διδασκαλία και αντί για το Βάπτισμα, το διατεταγμένο από τον ίδιο τον Χριστό, θέσπισαν το ράντισμα, με αποτέλεσμα να είναι αβάπτιστοι. Το ίδιο συμβαίνει και στις ημέρες μας, καθώς είναι πασιφανές ότι η πρωτόθρονη Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως επικοινωνεί στενά με τους εκπροσώπους της Δύσεως, οι οποίοι δεν επιδεικνύουν την απαιτούμενη μετάνοια. Ποιο αγαθό αποτέλεσμα προέκυψε άραγε από αυτή την κίνηση, εκτός από διχασμό;

   Παρά ταύτα, ευθύνες φέρουμε όλοι οι Χριστιανοί, διότι λησμονούμε εκούσια ή ακούσια ότι οφείλουμε να είμαστε Φως. Αντιθέτως, ενδιαφερόμαστε να αρέσουμε στον κόσμο προσαρμοσμένοι στα "θέλω" του κόσμου και όχι του Θεού. Γι’ αυτό ο Κύριος επιτρέπει να δεχόμαστε τα πλήγματα, για να ταπεινωθούμε, και να προσεγγίσουμε τον Θείο Λόγο, ώστε να φανούμε άξιοι της κλήσης μας, επιδιδόμενοι σε έργα που ευωδιάζουν αρετή και Θεό.

Συγκινητική η ανταπόκριση των πιστών στο κάλεσμα της κοινής προσευχής για την Αγιά Σοφιά (ΒΙΝΤΕΟ)

.

Πέμπτη23Ιούλιος2020

Συγκινητική η ανταπόκριση των πιστών στο κάλεσμα της κοινής προσευχής για την Αγιά Σοφιά (ΒΙΝΤΕΟ)

   Με έντονο το αίσθημα ευθύνης απέναντι στην Μητέρα Πατρίδα και την κατά το μέτρο του δυνατού προάσπιση των Χριστιανικών ιδεωδών, κλήρος και λαός συνήχθησαν το απόγευμα της Πέμπτης στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Ασπροπύργου, προκειμένου να εναποθέσουν την τελευταία τους ελπίδα για την αποτροπή της -για δεύτερη φορά στην ιστορία των δεκαπέντε αιώνων από της ιδρύσεως της- ισλαμοποιήσεως της Αγίας του Θεού Σοφίας, ενώπιον της Υπερμάχου Στρατηγού του Γένους των Ελλήνων, Κυρίας Θεοτόκου. Η προσευχητική αυτή σύναξη, η τέλεση του Εσπερινού της Αγίας Ευφημίας και της Ακολουθίας του Ακαθίστου Ύμνου αποφασίσθηκε εναγωνίως από τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας κ. Χρυσόστομο μόλις προ δύο ημερών, την παρελθούσα Τρίτη, οπότε και προσκλήθηκαν πρωτίστως Ιερείς και Μοναστικές αδελφότητες της Μητροπόλεώς μας, ενώ  έπειτα, μέσω προφορικής επικοινωνίας διαδόθηκε η είδηση της συνάξεως σε μεγάλο μέρος του Σώματος της τοπικής μας Εκκλησίας.

   Στον Εσπερινό χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Χρυσόστομος ενώ το αναλόγιο πλαισιώθηκε από κλιμάκιο της Βυζαντινής χορωδίας της Μητροπόλεώς μας "Πάτριον Αναλόγιον" υπό την χοραρχία του κ. Ιωάννου Κιαχόπουλου. Προ της απολύσεως, ο Μητροπολίτης μας ανέγνωσε ευχές για την επικράτηση της Ειρήνης.

   Στην ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο μεγαλούργημα της ανθρώπινης -συν Θεώ- διάνοιας, την Αγιά Σοφιά, τονίζοντας ιδιαιτέρως την χριστιανική της υπόσταση, ως απάντηση στην προπαγάνδα της γείτονος χώρας, σύμφωνα με την οποία, η Αγιά Σοφιά ανήκε δήθεν εξ αρχής στο Ισλάμ. Ένα τέτοιο ψέμα θα θεωρηθεί ασφαλώς παιδαριώδες από εκείνον που γνωρίζει ότι όταν ο Αυτοκράτορας Ιουστινιανός κίνησε να χτίσει τον Ναό, που αποτελεί εμπνευσμένο σχέδιο των αρχιτεκτόνων Ανθεμίου και Ισιδώρου, σκοπό είχε να δοξάζεται εις τους αιώνας το όνομα της Παναγίας Τριάδος, σε μια εποχή μάλιστα που το Ισλάμ δεν είχε ακόμη εμφανιστεί. Ωστόσο, στο διάβα των αιώνων βεβηλώθηκε η Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία, αρχικά από τους δόλιους Φράγκους κατά την άλωση του 1204, οι οποίοι αποδυνάμωσαν την Αυτοκρατορία σε τέτοιο βαθμό ώστε να ανοίξουν την δίοδο στους βάρβαρους ισλαμιστές να αλώσουν οριστικά πλέον την Πόλη το 1453. Ο Κύριος γνωρίζει γιατί εξελίχθηκαν έτσι τα γεγονότα. Σίγουρα, δεν είναι άμοιροι ευθυνών οι ποιμένες της εποχής εκείνης, οι οποίοι προκειμένου να τύχουν της δυτικής συμπαράστασης, επιδόθηκαν σε συλλείτουργα με τους Παπικούς, προδίδοντας την Ορθόδοξη ταυτότητά τους και προκαλώντας την Κυρά Παναγιά να αφαιρέσει την Σκέπη της από την Βασιλεύουσα. 

Κάτι ανάλογο, δυστυχώς, συμβαίνει και στις ημέρες μας, καθώς οι ποιμένες οραματίζονται την ένωση όλων των αιρετικών, δίχως την απόρριψη των πλανεμένων ιδεών τους. Με τα δεδομένα αυτά, η Αγιά Σοφιά γίνεται για άλλη μια φορά τόπος λατρείας των βαρβάρων, δίχως αυτό να σημαίνει το τέλος για τον Ναό του Θεού. Ο Θεός έχει τη δύναμη να κάνει τα αδύνατα δυνατά και εισακούει την δέηση του δικαίου ανθρώπου. Αυτό που οφείλουμε ως Χριστιανοί είναι, έχοντας απορρίψει τις μικροπρέπειες, να ικετεύσουμε συνειδητά τον Φιλάνθρωπο Θεό να σκεπάσει την Πατρίδα μας από κάθε κακό.

   Με το πέρας της Ακολουθίας, άπαντες μετέβησαν στην αυλή του Ναού, όπου τραγούδησαν, έπειτα από προτροπή του Σεβασμιωτάτου, το "Μες την Αγιά Σοφιά θα βρεθούμε ξανά".(ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ)

Πανηγύρισε το Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγ. Προκοπίου στη Γκορυτσά Ασπροπύργου

.

Τρίτη21Ιούλιος2020

Πανηγύρισε το Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγ. Προκοπίου στη Γκορυτσά Ασπροπύργου

   Το εσπέρας της Δευτέρας πραγματοποιήθηκε ο Μέγας Εσπερινός, ενώ ανήμερα της Τρίτης τελέσθηκε ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Χρυσοστόμου.

   Στην ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο λόγο του Ευαγγελίου: «Ὁ ἀκούων ὑμῶν ἐμοῦ ἀκούει, καὶ ὁ ἀθετῶν ὑμᾶς ἐμὲ ἀθετεῖ· ὁ δὲ ἐμὲ ἀθετῶν ἀθετεῖ τὸν ἀποστείλαντά με». Συγκεκριμένα, ο Χριστός με την ρήση αυτή τονίζει ότι εκείνος που υπακούει στις παραινέσεις των Αποστόλων και των διαδόχων αυτών κάνει υπακοή στον ίδιο τον Θεό, ενώ εκείνος που αρνείται τον επισκοπικό λόγο αθετεί το θέλημα του Ουρανίου Πατρός. Ο λόγος των Ορθοδόξων κληρικών είναι λόγος συμβουλευτικός, προτρεπτικός προς τον Θεό και αποτρεπτικός από κάθε παράπτωμα που οδηγεί τον άνθρωπο στην πνευματική δουλεία. Ως αποτέλεσμα, εκείνος που έχει ως στόχο την Θέωση της ψυχής οφείλει να βαδίσει δια της νομίμου οδού, της κατά Θεόν υπακοής. Δυστυχώς, οι πολλοί εκ των Χριστιανών σαγηνευμένοι από το θέλημα του κόσμου, μόλις δεχτούν την επίπληξη ή ακόμη αυτή την μικρή παρατήρηση, αμέσως εξαγριώνονται ή στρέφονται κατά της Εκκλησίας, αγνοώντας το παράδειγμα των Μαρτύρων, και δη το παράδειγμα του Μεγαλομάρτυρος Προκοπίου, ο οποίος ήταν παιδιόθεν μυημένος από την μητέρα του στην πλάνη των ειδώλων. Ωστόσο, η καρδιά του ήταν καθαρή και διαθέσιμη να ακούσει την οποιαδήποτε συμβουλή που θα οδηγούσε στην πνευματική του προκοπή. Έτσι, κέρδισε την εύνοια του Οικτίρμονος Θεού, ο Οποίος τον κάλεσε, όπως τον Μακάριο Παύλο στο ουράνιο πολίτευμα. Ως μέλος της Εκκλησίας πλέον, ο Προκόπιος έδωσε τον εαυτό του θυσία ενώπιον του Κυρίου. Όχι μόνο τον ακύρωσαν, αλλά ακόμη περισσότερο, οι ειδωλολάτρες τον ενέπαιξαν, τον βασάνισαν και τον οδήγησαν στον αποκεφαλισμό. Εκείνος, όμως, δεν αντέδρασε κατά του βασανιστών του, αλλά με αγάπη προσευχόταν για αυτούς. Με την υπομονή του στα πρόσκαιρα βάσανα πέτυχε την αέναη χαρά του Παραδείσου.

   Εν κατακλείδι, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε να ομοιάσουμε λίγο στην υπομονή που υπέδειξε ο Άγιος, ώστε να είμαστε ικανοί όχι να αντέξουμε τους βασανιστές δημίους, αλλά τουλάχιστον να υπακούμε την συμβουλή και τον έλεχγο που γίνεται με αγάπη από τους Πατέρες της Εκκλησίας. Επιπλέον, ο Μητροπολίτης μας προέτρεψε τους πιστούς να αλληλομεταδίδουν ένα ελπιδοφόρο μήνυμα σχετικό με το πνεύμα των ημερών: "μες στην Αγιά Σοφιά θα βρεθούμε ξανά", μια φράση που για να γίνει πραγματικότητα, πρέπει όλοι εμείς, οι απόγονοι της βυζαντινής, ελληνορθόδοξης αίγλης, να επιδείξουμε έργα αρετής προκειμένου να εξασφαλίσουμε το εισιτήριο μας για την Αγιά-Σοφιά του ουρανού. Τότε, η ευχαριστιακή σύναξη όλων των Ορθοδόξων Χριστιανών εντός του διαχρονικού συμβόλου του Χριστιανισμού, πολύ εύκολα θα πραγματοποιηθεί.