2b.jpg

Ἡ ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ στὸ Μελισσοχώρι καὶ στὴ Θήβα

Παρασκευή07Απρίλιος2017

Ἡ ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ στὸ Μελισσοχώρι καὶ στὴ Θήβα

      Μὲ κατάνυξη ἑορτάστηκε ἡ μεγάλη Θεομητορικὴ ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Παναγίας μας, τὴν ὁποία τίμησε ἰδιαιτέρως ἡ τοπική μας Ἐκκλησία στὴν περιοχὴ τῶν Θηβῶν Βοιωτίας.
      Ἀφ' ἑσπέρας ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας χοροστάτησε στὸν πανηγυρικὸ Ἑσπερινὸ στὸν ἐξοχικὸ Ἱερὸ Ναὸ Εὐαγγελισμοῦ Μελισσοχωρίου, περιστοιχούμενος ἀπὸ κληρικοὺς τῆς Μητροπόλεως, ἐνῶ τὸ πρωὶ τῆς κυριωνύμου ἡμέρας προεξῆρχε τῆς πανηγυρικῆς Θείας Λειτουργίας στὸν ἰσόγειο παλαιὸ Ἱερὸ Ναὸ τῶν Ἁγίων Πάντων Πυρίου Θηβῶν, ποὺ τιμᾶται στὸν Εὐαγγελισμὸ τῆς Θεοτόκου.
      Ὁ Ἐπίσκοπός μας στὸ κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στὸ Πανάγιο πρόσωπο τῆς Κυρίας Θεοτόκου. Ἡ Παναγία μας μὲ τὴν ἀποδοχὴ τοῦ θείου θελήματος δικαιώνει τοὺς τιμητικοὺς χαρακτηρισμοὺς ποὺ τῆς ἀποδίδουν οἱ ἱεροὶ ὑμνογράφοι, λέγοντας χαρακτηριστικὰ πὼς «αὐτὴ εἶναι ἡ κλίμακα καὶ ἡ γέφυρα ποὺ ὕψωσε τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸν ἕνωσε μὲ τὸν Θεό». Πράγματι, ἕνωσε γῆ καὶ οὐρανὸ τὸ «γένοιτο μοὶ κατὰ τὸ ῥῆμα σου». Τὸ «καλὸ αὐτὸ ἄγγελμα» τοῦ Εὐ-αγγελίου ἐγκαθιδρύθηκε στὴ γῆ, μεταμόρφωσε ὅλη τὴν κτίση, ἄλλαξε τὴ ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου. Τὸ Γεγονὸς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ ἔρχεται νὰ ὁλοκληρώσει  τὸ σωτηριολογικὸ ἔργο τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴν ἀνθρωπότητα. Μεγάλη εἶναι ἡ εὐλογία καὶ ἡ τιμὴ ποὺ ἐδόθη σ’ ἐμᾶς, ποὺ ἐκ κοιλιᾶς Μητρὸς εἴμαστε Χριστιανοί. Μὲ τὸν ἐρχομό μας στὴν κοινωνία τῶν ἀνθρώπων, ἐντασσόμενοι στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, δεχόμαστε τὴν ἀποκεκαλυμμένη ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸν ἄνθρωπο, δηλαδὴ τὴν Ὀρθὴ Πίστη. 
      Ἐμεῖς, οἱ Χριστιανοὶ καὶ ἰδιαίτερα οἱ Ἕλληνες, ἀξιωθήκαμε μεγάλων δωρεῶν γιὰ τὰ ὁποῖα ἔδωσαν μάχες οἱ πρόγονοί μας καὶ ἐπαναστάτησαν ἐναντίον ὅσων θέλησαν νὰ πειράξουν τὶς θεμελιώδεις ἀρχὲς μὲ τὶς ὁποῖες ἀνατράφηκε καὶ μεγαλούργησε τὸ γένος μας. 
       Καὶ φτάνουμε στὸ σήμερα, ἀπὸ τὴ μιὰ πλευρὰ νὰ δεχόμαστε ἐκφοβισμούς ,ὅταν ἐκδηλώνουμε τὴν πίστη μας στὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ ἀπ’ ὅσους δεκαετίες τώρα ἀγωνίζονται νὰ ἀποκαθηλώσουν ἤθη, ἔθιμα, ἱερά, ἰδανικά, ἀξίες πίστεως κι ἀπὸ τὴν ἄλλη νὰ ζοῦμε μὲ βαθιὰ λύπη τὸ θλιβερὸ αὐτὸ κι ἀνορθόδοξο φαινόμενο κατὰ τὸ ὁποῖο πολλοὶ ἐκ τῶν λεγομένων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν ἀλλοιώνουν τὴν Ὀρθόδοξη πίστη καὶ τὸ Ὀρθόδοξο χριστιανικὸ βίωμα. 
      Ὁ Σεβασμιώτατος προέτρεψε τὸ ἐκκλησίασμα ὅλοι μαζὶ νὰ σταθοῦμε στὸ ὕψος τῶν περιστάσεων, βιώνοντας καὶ μεταφέροντας τὸ «καλὸ ἄγγελμα τοῦ Εὐαγγελισμοῦ» μὲ συνείδηση καὶ αὐταπάρνηση, δίχως νὰ πτοούμεθα ἀπὸ προκλήσεις καὶ ἀπειλὲς τοῦ κάθε ἀνιστόρητου καὶ ἀρνησίχριστου ἐπιπόλαιου ἀνθρώπου, τῶν πολιτικῶν συστημάτων ποὺ θέλουν νὰ μετατρέψουν τὴν Ἑλλάδα ἀπὸ «πατρίδα Ἑλλήνων Ὀρθοδόξων» σὲ χώρα τοῦ τίποτα. Νὰ ἀντισταθοῦμε πνευματικά, νὰ κρατήσουμε καὶ νὰ διατηρήσουμε ὅ,τι μᾶς παρέδωσαν ὅλοι οἱ προπάτορές μας.
      Συγκινητικὴ ἦταν ἡ στιγμὴ ὅταν ὁ Ἐπίσκοπός μας χαιρέτησε αὐθόρμητα τὸν στυλοβάτη τοῦ παραρτήματος Θηβῶν, ἑορταζόμενο κ. Εὐάγγελο Τούτουζα, ἀπὸ τὸν ὁποῖο διδάχθηκε πολλά. 
 

Ἐπιστολή πρός τόν Ὑπουργόν Παιδείας περί τῶν «Ἔμφύλων ταυτοτήτων»

Τετάρτη05Απρίλιος2017

Ἐπιστολή πρός τόν Ὑπουργόν Παιδείας περί τῶν «Ἔμφύλων ταυτοτήτων»

Ἀριθμός Πρωτ. 2579
ΑΘΗΝΑΙ, 23-03/05-04-2017
 
 
Προς
 
Ἀξιότιμον κύριον Ὑπουργὸν
 
Παιδείας, Ἐρεύνης καὶ Θρησκευμάτων
 
Ἀνδρέα Παπανδρέου 37
151 80  Μαρούσι
 
Ἀξιότιμε κ. Ὑπουργέ·
 
      Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας μας τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Ἑλλάδος στὴν τελευταία Συνεδρία τῆς Ἱεραρχίας Αὐτῆς (8/21-02-2017), ὑπὸ τὴν προεδρία τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου κ. Καλλινίκου, ἀσχολήθηκε καὶ μὲ τὸ σοβαρὸ θέμα, τὸ ὁποῖο ἀπασχολεῖ ἔντονα τὴν ἑλληνικὴ κοινωνία ἐσχάτως, ἐξ αἰτίας τῆς ἀποφάσεως τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, Ἐρεύνης καὶ Θρησκευμάτων νὰ πραγματοποιηθεῖ ἐντὸς τοῦ τρέχοντος ἔτους στὰ Γυμνάσια τῆς χώρας μία θεματικὴ ἑβδομάδα μὲ τίτλο: «Σῶμα καὶ ταυτότητα».
 
      Εἶναι γνωστὸ τὸ ἰσχυρὸ κῦμα διαμαρτυριῶν, τὸ ὁποῖο ἔχει ἐγερθεῖ εἰδικῶς γιὰ τὸν τρίτο βασικὸ ἄξονα μὲ θέμα: «Ἔμφυλες Ταυτότητες», οἱ ὁποῖες διαμαρτυρίες ἀποβλέπουν στὴν ἀνάκληση τῆς ἀνωτέρω ἀποφάσεως γιὰ πολὺ σοβαροὺς λόγους.
 
      Ἐνστερνιζόμενοι τοὺς λόγους αὐτούς, ἐπιθυμοῦμε νὰ δηλώσουμε ἀπερίφραστα τὴν πλήρη ἀντίθεση τῆς Ἐκκλησίας μας, ἡ Ὁποία ἐκπροσωπεῖ μεγάλο ἀριθμό Ἑλλήνων πολιτῶν, γονέων, νέων, παιδιῶν, σχετικῶς μὲ τὶς «ἔμφυλες ταυτότητες», διότι μέσῳ αὐτῶν κατ’ οὐσίαν ἀμνηστεύεται ἡ σοβαρότης τοῦ προβλήματος τῆς ὁμοφυλοφιλίας καὶ ἄλλων σχετικῶν παρεκκλίσεων ἐνώπιον τῶν ἀνηλίκων παιδιῶν καὶ νέων, καὶ ἔτσι ἀνοίγει ὁ δρόμος γιὰ τὴν ἀπάλειψη τῆς διαφορᾶς τῶν φύλων καὶ τὴν νομικὴ σχετικοποίηση τοῦ φύλου.
 
      Ἡ παρουσίαση τῶν προώρων διαφυλικῶν σχέσεων, ἀλλὰ καὶ τῶν ποικίλων ὁμοφυλικῶν προτιμήσεων, ἔχουμε τὴν βάσιμη ἀνησυχία ὅτι δὲν θὰ περιορισθεῖ στὸ θέμα τῆς ἁπλῆς ἐνημερώσεως, ἀλλὰ ἡ ἀνάλυση εἶναι δυνατὸν εὔκολα νὰ ἐκληφθεῖ ἤ προσληφθεῖ ἀπὸ τοὺς μαθητὲς τοῦ γυμνασίου ὡς προβολὴ ἤ καὶ ὡς παρόρμηση γιὰ ἀπόκτηση σχετικῆς ἐμπειρίας. Διότι, θὰ ἐκθειασθεῖ ἡ ἐγκράτεια ἤ θὰ προβληθοῦν ὡς ἀπόλυτα φυσιολογικὲς οἱ ὁλοκληρωμένες προγαμιαῖες σχέσεις; Ἡ διδασκαλία μεθόδων ἀντισύλληψης ἕως καὶ αὐτὴ ἡ ἔκτρωση σὲ ἀνεπιθύμητη ἐγκυμοσύνη θὰ θεωρηθοῦν ὡς ἐκτροπὲς γενικῶς ἤ θὰ ἀμνηστευθοῦν ὡς ἀναγκαῖες καὶ ἀποδεκτὲς καταστάσεις ζωῆς; Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ ἐλπίζεται ὅτι θὰ ὑπάρξει περιορισμὸς τῶν ἀνεπιθυμήτων ἐγκυμοσυνῶν καὶ οἱ μαθητὲς θὰ προαχθοῦν στὰ χρηστὰ ἤθη; Ὁ κατάλογος τῶν σχετικῶν ἐρωτημάτων θὰ μποροῦσε νὰ ἐπεκταθεῖ ἀπεριόριστα.
 
      Ὡς πρὸς τὴν περίφημη «ἀποδόμηση τῶν ἐμφύλων στερεοτύπων», ὥστε νὰ παύσει «ἡ ὁμοφοβία καὶ τρανσοφοβία στὴν κοινωνία καὶ τὸ σχολεῖο», τοῦτο μόνον δυσάρεστη ἔκπληξη προξενεῖ. Ἡ προβολὴ τοῦ προτύπου μιᾶς «ἄφυλης κοινωνίας», ἡ θεώρηση ὡς φυσιολογικῆς τῆς ὁμοφυλοφιλίας, ἡ προώθηση τοῦ «κοινωνικοῦ φύλου» ὡς διακριτοῦ ἀπὸ τὸ «βιολογικὸ φύλο» μὲ δυνατότητα αὐτοπροσδιορισμοῦ φύλου, περιττὸν καὶ νὰ τονισθεῖ ὅτι εἶναι ἕννοιες ριζικὰ ἀντίθετες πρὸς τὴν Πίστη καὶ τὴν Διδασκαλία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, καὶ ὅτι συνιστοῦν ἐκθεμελιωτικὲς ἀνθρωπολογικὲς ἀπόψεις γιὰ τὴν συντριπτικὴ πλειοψηφία τῆς ἐπιστημονικῆς κοινότητος. Ἐπίσης δέ, εἶναι ἐντελῶς ξένες πρὸς τὴν Παράδοσή μας, τὰ Ἤθη καὶ Ἔθιμα τοῦ λαοῦ μας καὶ γενικὰ τὴν Ἱστορία καὶ τὸν Πολιτισμό μας.
 
      Τὸ κλῖμα, μέσα στὸ ὁποῖο κινεῖται ἡ σχετικὴ Ἐγκύκλιος-Ὁδηγία τοῦ Ὑπουργείου γιὰ τὴν Θεματικὴ Ἑβδομάδα «Σῶμα καὶ Ταυτότητα», ἐνῶ σκοπεύει στὴν προσπάθεια νὰ ἀποφεύγεται, ὡς ἐκτροπή, ὁ ἀτομικὸς καὶ συλλογικὸς στιγματισμὸς τῶν ὁμοφυλοφίλων καὶ ἄλλων προσώπων μὲ σχετικὲς παρεκκλίσεις, ὅμως δὲν ἀποτρέπει τὸν κίνδυνο γιὰ τὴν ἀλλη ἐκτροπή, νὰ θεωροῦνται δηλαδὴ ἡ ὁμοφυλοφιλία καὶ ὅ,τι σχετικὸ μὲ αὐτήν, ὡς φυσιολογικὲς καὶ τελικὰ ἀποδεκτὲς καταστάσεις καὶ πρακτικές.
 
      Δηλώνουμε, ὅτι δὲν συμφωνοῦμε νὰ γίνονται δεκτοὶ πειραματισμοὶ ἐν οὐ παικτοῖς. Ἐν μέσῳ ποικιλομόρφου κρίσεως, ὡς ὕψιστη ἀνάγκη θεωροῦμε τὴν διακράτηση τῶν διαχρονικῶν ἐκείνων ἀξιῶν καὶ ἰδανικῶν Πίστεως καὶ Ἀρετῆς, ποὺ προάγουν Ἦθος καὶ Πολιτισμό. Ἡ ἠθικὴ καὶ πνευματικὴ ἀποδόμηση εἶναι ἀντίθετες καὶ πρὸς αὐτὸ τοῦτο τὸ Σύνταγμα τῆς Πατρίδος μας, τὸ ὁποῖο ὁρίζει (ἄρθρ. 16, παρ. 2) ὅτι ἡ παιδεία ἀποβλέπει στὴν ἠθική, πνευματικὴ καὶ φυσικὴ ἀγωγὴ τῶν Ἑλλήνων καὶ προάγει-ἀναπτύσσει τὴν ἐθνικὴ καὶ θρησκευτικὴ συνείδηση τῶν πολιτῶν.
 
***
      Κύριε Ὑπουργέ·
 
      Γιὰ ὅλους αὐτοὺς τοὺς λόγους, οἱ ὁποῖοι μὲ συντομία καὶ χωρὶς εἰδικὴ ἀνάλυση ἐκτέθηκαν, ἐφ’ ὅσον ἄλλοι ἔχουν ἤδη πράξει τοῦτο ἐπαρκέστατα, ζητοῦμε νὰ ἀνακληθεῖ ἡ ἀπόφαση γιὰ τὶς «ἔμφυλες ταυτότητες», καὶ Σᾶς βεβαιώνουμε ὅτι θὰ ἀγωνισθοῦμε ἀποφασιστικὰ γιὰ τὴν πρόληψη τῆς ἠθικῆς παρακμῆς καὶ σήψεως καὶ θὰ ἐνθαρρύνουμε τὴν μὲ κάθε τρόπο ἀποχὴ τῶν μαθητῶν ἀπὸ τὴν φθορὰ ποὺ προξενεῖται ἀπὸ ἐκεῖ -ἀλλοίμονο- ἀπὸ ὅπου θὰ ἔπρεπε νὰ ἐκπορεύεται φῶς, ἀλήθεια, ὅραμα καὶ πνοή.
 
Τῇ ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
 
Ὁ Ἀρχιγραμματεὺς
 
 † Ὁ Δημητριάδος Φώτιος

Ὁ ΣΤ’ κατανυκτικὸς Ἑσπερινὸς στὴν Ὑπαπαντὴ Μαρκοπούλου

Κυριακή02Απρίλιος2017

Ὁ ΣΤ’ κατανυκτικὸς Ἑσπερινὸς στὴν Ὑπαπαντὴ Μαρκοπούλου

      Στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ὑπαπαντῆς τοῦ Κυρίου στὸ Μαρκόπουλο βρέθηκε σήμερα τὸ ἀπόγευμα ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, κ. Χρυσόστομος, ὅπου καὶ χοροστάτησε στὴν Ἀκολουθία τοῦ  ΣΤ’ κατὰ σειρὰ κατανυκτικοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς Ἁγίας Τεσσαρακοστῆς.
      Στὴν ὁμιλία του ὁ Ἐπίσκοπός μας ἑστίασε στὸ πνεῦμα τῆς φιλαρχίας καὶ τῶν πρωτοκαθεδριῶν ποὺ ἀπαντᾶται σὲ πολλοὺς Χριστιανούς, ἀρχῆς γενομένης ἀπὸ τοὺς δύο μαθητὲς τοῦ Κυρίου, οἱ ὁποῖοι ἀφελῶς ζήτησαν ξεχωριστὴ ἀντιμετώπιση ἀπὸ τὸν Χριστό μας, ὅταν ἔλθει ἐν τῇ Βασιλείᾳ Του. Ὁ Κύριος ἀμέσως ἐπετίμησε αὐτὴ τὴ συμπεριφορὰ λέγοντας πὼς αὐτὸς ποὺ θέλει ὄντως νὰ εἶναι πρῶτος πρέπει νὰ ἀφήνει τὸ θέλημά του, νὰ παραχωρεῖ τὰ δίκαιά του καὶ νὰ γίνεται διάκονος καὶ ἔσχατος πάντων. Ἀναφέρθηκε σὲ ἀρκετὰ καθημερινὰ παραδείγματα φιλαρχίας, δεσποτισμοῦ καὶ ἀρχομανίας, κλείνοντας τὸν λόγο του μὲ τὸ ἑξῆς: ἡ μετάνοια καὶ ἡ ταπείνωση εἶναι καρποὶ τῆς νηστείας καὶ αὐτὸ μᾶς τὸ θυμίζει σήμερα ἡ Ἐκκλησία μας μὲ τὴν ὑποδειγματικὴ μετάνοια τῆς μεγάλης ἀσκήτριας Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας καὶ μὲ τὴν ἄκρα ταπείνωση τοῦ Παθόντος καὶ Ἀναστάντος Ἰησοῦ Χριστοῦ.
 

E' Κυριακὴ Νηστειῶν στὴν Ἁγία Τριάδα Ροδοπόλεως

Κυριακή02Απρίλιος2017

E' Κυριακὴ Νηστειῶν στὴν Ἁγία Τριάδα Ροδοπόλεως

        Στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίας Τριάδος Ροδοπόλεως τέλεσε τὸ Μυστήριο τῆς Θείας Λειτουργίας ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, κ. Χρυσόστομος σήμερα, Ε' Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν.
       Ἡ ὁμιλία του εἶχε ἀναφορὰ στὴν Εὐαγγελικὴ περικοπὴ τῆς ἡμέρας, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία ὁ Κύριός μας μίλησε στοὺς Ἀποστόλους γιὰ «τὰ μέλλοντα συμβαίνειν», γιὰ τὸ Πάθος καὶ τὴν ἔνδοξο Ἀνάστασή Του. Πολλοὶ εἴμαστε ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι, ἐνῶ βρισκόμαστε μέσα στὸ χῶρο τῆς Ἐκκλησίας, κληρικοὶ καὶ λαϊκοί, ἐμφορούμεθα ἀπὸ πνεῦμα δεσποτισμοῦ. Ὅμως αὐτὸς ποὺ θέλει πραγματικὰ νὰ εἶναι δεσπότης, πρέπει νὰ εἶναι πάντων διάκονος, ὅπως σαφῶς ἐντέλλεται σ' ἐμᾶς ὁ Χριστός μας. Νὰ ὑπηρετεῖ μὲ σύνεση καὶ ταπείνωση τὸν ἀδελφὸ Χριστιανὸ κι ὄχι νὰ τὸν χτυπᾶ στὴν καρδιὰ μὲ τὴ φαρμακερὴ γλώσσα του, νὰ τὸν κρίνει, νὰ τὸν κατακρίνει καὶ νὰ τὸν συκοφαντεῖ.
       Ἡ Μετάνοια εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ πρῶτα δείγματα τοῦ τρόπου ζωῆς τοῦ ἀληθινοῦ Χριστιανοῦ ποὺ τὸν ἀξιώνει τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Ἡ σημερινὴ τιμώμενη Ἁγία Μαρία ἡ Αἰγυπτία, μὲ τὴ Μετάνοιά της παραδειγματίζει ὅλους ἐμᾶς, μικροὺς καὶ μεγάλους, νὰ ἔρθουμε εἰς ἐαυτόν, σὲ ἐπίγνωση, νὰ μεταμεληθοῦμε καὶ νὰ ζητήσουμε τὸ ἄπειρο ἔλεος τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ. Κανένας ἀληθινὸς Χριστιανὸς δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ κλείσει τὴν πόρτα σὲ κανέναν ἀπὸ τὸ Χριστό. Ὁ Χριστὸς ἦρθε γιὰ νὰ καλέσει ἁμαρτωλοὺς σὲ μετάνοια, ἦρθε νὰ θεραπεύσει τοὺς ἀσθενεῖς κι ὄχι τοὺς ὑγιεῖς, τόνισε μεταξὺ ἄλλων ὁ Ἐπίσκοπός μας.

Διεύθυνση

Ἱερά Μητρόπολις Ἀττικῆς καί Βοιωτίας
Δημοκρίτου 18, Ἀχαρναί, 136 71 
Τηλ. 210 2466385
Email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε./ Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ακολουθήστε μας στο Facebook